Unreleased & Rarities

Im Herbst 1984 wurde The Fair Sex gegründet; es fand sich das Original-Line-Up zusammen: L’o (Gitarre), Myk (Gesang), Blonder (Gitarre), A.Bang (Drums) und Rascal (Bass, Gesang). Sehr bald wandten sich die Musiker ab von den Rock-Klängen, die Myk, L’o und Blonder in der Vorgängerformation Avadon kreiert hatten. Der neugeschaffene Fünfer-Kreis orientierte sich in Richtung New Wave, inspiriert durch so unterschiedliche Bands wie The Sound, The Sisters Of Mercy, Fad Gadget, Alien Sex Fiend,Depeche Mode oder Front 242. Im Frühjahr 1985 wechselte Blonder von der Gitarre zum Keyboard; der TFS-Sound wurde fortan von den eigenhändig generierten Soundbänken des DX9 mitbestimmt. Schon nach wenigen Monaten begab sich die Band regelmäßig ins Studio, um Demosongs aufzunehmen. Der Großteil der auf dieser CD zusammengestellten Songs (Tracks 1-9) repräsentiert diese früheste, noch relativ ‚unschuldige’ TFS-Phase der Jahre 1984 und 1985 – und wurde bislang niemals veröffentlicht. Die Stücke passten allzu bald nicht mehr in die ab 1986 deutlich aggressivere Ausrichtung der Band, welche durch Songs wie Divine Service, Hanging In Kareyth oder The Black Anger charakterisiert war, und wurden daher entweder überhaupt nicht berücksichtig – oder aber später in neueren (oftmals gar schwächeren) Versionen veröffentlicht.

Die CD erscheint im 4-seitigen Digi

In autumn 1984 The Fair Sex was founded, as the members of the original line up came together: L’o (guitar), Myk (vocals), Blonder (guitar), A.Bang (drums) und Rascal (bass, vocals). Soon the musicians turned away from the sounds of pure Rock which had been created by Myk, L’o und Blonder in the predecessor-group called Avadon; the freshly formed quintet started to follow the paths of New Wave, inspired by such bands like The Sound, The Sisters Of Mercy, Fad Gadget, Alien Sex Fiend, Depeche Mode or Front 242. In spring of 1985 Blonder changed from playing guitar to running the keyboards; henceforward the TFS-sound was to some degree characterized by the very special sounds that he had created on the DX9. Already after some months of its existence, the band started to regularly record demo-songs in the studio.
The majority of songs gathered on this collection (Tracks 1-9) represent this very early, still fairly ‚innocent’ TFS-phase of the years 1984 and 1985. It did not last too long until these songs did not really fit into the more aggressive style the Band preferred to take up from the year 1986 on, a phase which was defined by titles such as Divine Service, Hanging In Kareyth or The Black Anger; and thus the compositions gathered here were never released at all – or perhaps in versions made later-on, which sometimes even turned out to be somewhat weaker than the originals.

CD comes in a 4-pages digi

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